Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Przekrój drogi "2 minus 1" – ocena możliwości zastosowania na drogach samorządowych w Polsce

Tytuł:
Przekrój drogi "2 minus 1" – ocena możliwości zastosowania na drogach samorządowych w Polsce
Autorzy:
Ryś, D.
Jamroz, K.
Data publikacji:
2018
Słowa kluczowe:
drogi samorządowe
przekrój 2-1
ocena funkcjonowania
rekomendacje
local government road
cross-section 2-1
work evaluation
recommendations
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Ostatnie doświadczenia z kilku państw pozwalają zauważyć pewien wspólny kierunek poszukiwań nowych rozwiązań zarządzania ruchem zorientowany na przekrój drogowy typu „2 minus 1”. Jego zasadniczym celem jest umożliwienie zorganizowania ruchu wszystkich użytkowników drogi w obrębie jednojezdniowego przekroju drogi o jednym, lecz dwukierunkowym pasie ruchu oraz obustronnych przestrzeni przy jej krawędziach przeznaczonych dla ruchu pieszego i rowerowego, wyznaczonych oznakowaniem poziomym. W artykule opisano sposób, w jaki dostosowano istniejącą drogę do przekroju poprzecznego 2-1, wyniki badan pracy takiego przekroju drogowego na drodze powiatowej w powiecie chojnickim oraz rekomendacje dotyczące zastosowania tego typu przekroju drogowego.
Last experience from several countriesallows us to note a certain common direction of new searches, oriented to the “2 minus 1” road section. Its main purpose is to enable traffic for all road users to be organized within a single roadway section of a road with one but two-way lane and two-sided spaces at its edges intended for pedestrian and bicycle traffic marked with horizontal markings. The paper describes the manner in which the existing road has been adapted to the cross-section 2-1, the results of the study of the work of such a road section, on the county road in the Chojnice poviat and recommendations on the use of this type of road section.
Opracowanie rekordu w ramach umowy 509/P-DUN/2018 ze środków MNiSW przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę (2019).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies