Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Architektura pokładowego autonomicznego systemu zasilania zgodnie z koncepcją samolotu bardziej elektrycznego

Tytuł:
Architektura pokładowego autonomicznego systemu zasilania zgodnie z koncepcją samolotu bardziej elektrycznego
Autorzy:
Setlak, L.
Kowalik, R.
Data publikacji:
2018
Słowa kluczowe:
architektura
system zasilania autonomiczny
samolot bardziej elektryczny
architecture
autonomous power supply system
more electric aircraft
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W referacie przedstawiono analizę oraz badania symulacyjne pokładowego autonomicznego systemu zasilania, zarówno w zakresie elektroenergetycznego systemu zasilania EPS, jak też energoelektronicznego systemu zasilania PES, implementowanych na współczesnych zaawansowanych samolotach kluczowych koncernów lotniczych (Airbus, Boeing, Lockheed Martin). Wybrane badania symulacyjne dokonano, nie tylko w zakresie wytwarzania, przetwarzania oraz przesyłania energii elektrycznej na pokładzie nowoczesnego samolotu, lecz przede wszystkim w aspekcie analizy zmienności charakteru urządzeń końcowych (odbiorników), m.in. w zakresie obciążenia indukcyjno-pojemnościowego, rezystancyjno-pojemnościowego oraz ich wzajemnych modyfikacji. W końcowej części pracy, na podstawie przeprowadzonych testów symulacyjnych pokładowego systemu zasilania wybranego samolotu, kompatybilnego z trendem samolotu bardziej elektrycznego oraz dokonaniu niezbędnej jego analizy, wyciągnięto wnioski praktyczne.
The paper presents an analysis, and simulation tests of the on-board autonomous power supply system, both in the electric power system EPS and energo-electronic power system PES, implemented on today’s advanced aircraft of key aviation companies (Airbus, Boeing, Lockheed Martin). Selected simulation tests were carried out, not only in the field of generation, processing and transmission of electricity on board a modern aircraft, but above all in the aspect of the analysis of the variability of the nature of terminal equipment (receivers), including in terms of inductive-capacitive, resistive-capacitive load and their mutual modification. In the final part of the work, based on the conducted simulation tests of the aircraft’s onboard power system, compatible with the trend of the more electric aircraft and making the necessary analysis, practical conclusions were drawn.
Opracowanie rekordu w ramach umowy 509/P-DUN/2018 ze środków MNiSW przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę (2018).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies