Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Identyfikacja przyczyn degradacji łożyska podparcia mostu koparki kołowej

Tytuł:
Identyfikacja przyczyn degradacji łożyska podparcia mostu koparki kołowej
Autorzy:
Jakubik, J.
Smolnicki, T.
Karliński, J.
Data publikacji:
2014
Słowa kluczowe:
łożyska toczne
ustroje nośne
metoda elementów skończonych
zużycie odkształceniowe
roller bearings
supporting structures
finite element method
plastic wear
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Wielowymiarowe łożyska toczne są elementami, których uszkodzenie powoduje długotrwałe wyłączenie maszyny z eksploatacji. Identyfikacja przyczyn uszkodzenia łożyska wymaga sprawdzenia prawidłowości obróbki cieplnej, określenia struktury warstwy wierzchniej bieżni uszkodzonego łożyska, sprawdzenia prawidłowości montażu, wartości obciążeń zewnętrznych. Konieczne jest także wyznaczenie nierównomierności dystrybucji obciążeń wewnętrznych w łożysku, ponieważ łożyska wielkowymiarowe są posadowione na relatywnie wiotkich podzespołach wsporczych. Na przykładzie łożyska podparcia mostu koparki odkrywkowej, które uległo silnej degradacji, pokazano sposób wyznaczenia dystrybucji obciążeń wewnętrznych. Przedstawiono modele numeryczne, w których uwzględniono zjawisko tarcia pomiędzy podzespołami wsporczymi a pierścieniami łożyska.
The large size roller bearings are the elements, which damage causes the long-term turn off the machine out of service. Identification of the causes of bearing failure demands the verification of the regularity of the heat treatment, also the determination of the structure of the surface layer of damaged bearing raceway the verification of the correct installation and the values of external loads. It is necessary to determine the uneven inner load distribution in the bearing because the large-size bearings are founded on a relatively slender supporting components. Based on the example of the bridge supporting bearing of the excavator, which underwent the strong degradation it is shown, how to determine the distribution of internal loads. The numerical models that include the effect of friction between the supporting subassemblies and the bearing rings are shown.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies