Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Mediation in architectural drawing and its teaching

Tytuł:
Mediation in architectural drawing and its teaching
Autorzy:
Firek, M.
Data publikacji:
2015
Słowa kluczowe:
architectural drawing
mediation
meta-art
theory of choice
rysunek architektoniczny
zapośredniczenie
metasztuka
teorie wyboru
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Mediation in architectural drawing and its teaching, and in general in art and didactics, is a phenomenon that occurs constantly but with different intensity and at different periods of time. Then, the meta- prefix appears and we obtain ‘meta-art’, ‘meta-drawing’, etc. The article covers this issue in relation to the ever wider use of computers in present times. Due to external determinants it is sometimes perceived as pejorative; however, it does not necessarily have to be true. In this work the author analyses the above-mentioned phenomena in reference to manifold criteria of defining and the description of architectural drawing, as well as on the basis of theories concerning designing. Simultaneously, an attempt is made to include these ponderings and conclusions in an outline of the theory of choice that the author is currently elaborating. The theory assumes the possibility of a positive assessment of mutually contradictory theories, which, paradoxically, might lead to interesting results in the sphere of didactics.
Zapośredniczenie w rysunku architektonicznym i jego nauczaniu, a ogólnie w sztuce i dydaktyce, jest zjawiskiem występującym stale, z różnym nasileniem w różnych okresach. Pojawia się wtedy przedrostek meta- i mamy metasztukę, metarysunek itd. W artykule zostało to omówione w związku z coraz szerszym obecnie zastosowaniem komputera. Uwarunkowania zewnętrzne sprawiają, że czasami jest to odbierane jako pejoratywne. Niekoniecznie tak musi być. Autor w pracy analizuje powyższe zjawiska w odniesieniu do różnorakich kryteriów definiowania i opisu rysunku architektonicznego oraz na bazie teorii dotyczących projektowania. Jednocześnie zostaje podjęta próba wpisania tychże rozważań i ustaleń w opracowywany przez autora aktualnie zarys teorii wyboru. Teoria ta zakłada możliwość występowania pozytywnej oceny sprzecznych wzajemnie teorii, co paradoksalnie w sferze dydaktyki może prowadzić do ciekawych efektów.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies