Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wybrane aspekty przetwarzania sygnałów dla czujników nacisku

Tytuł:
Wybrane aspekty przetwarzania sygnałów dla czujników nacisku
Autorzy:
Krupiński, R.
Mazurek, P.
Data publikacji:
2014
Słowa kluczowe:
ruch pojazdu
czujnik nacisku
czujnik WIM
vehicle movement
pressure sensor
WIM sensor
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Czujniki WIM (ang. Weigh-in-Motion) pozwalają na pomiary wielu parametrów pojazdów poprzez pomiar nacisku osi. Podstawowym zastosowaniami są pomiar obecności pojazdu, pomiar prędkości, pomiar rozstawu kół na osi oraz pomiar ciężaru pojazdu. Większość czujników WIM bazuje na czujnikach światłowodowych. Układ konwersji optyczno-elektronicznej kształtuje specyficzny sygnał wyjściowy, który jest zakłócany na skutek interferencji elektrycznych (szumy oraz harmoniczne siec energetycznej). Filtracja sygnału powinna zostać dobrana zależnie od zastosowania. W artykule przedstawiono kilka rozwiązań z dyskusją na przykładach. Do celów detekcji pojazdu bardzo dobra jest CWT. Progowanie można zastosować jeśli impulsy są znacznie większe w stosunku do zakłóceń energetycznych. Zastosowanie analizy i syntezy DWT pozwala na filtrację sygnału, gdy zachowanie kształtu jest niezbędne na potrzeby estymacji ciężaru.
WIM sensors (Weigh-in-Motion) supports measurements of numerous vehicle parameters by the measurements of vehicle axes pressure. Main applications are vehicle detection, vehicle velocity measurement, wheels distance on axis and weigh of vehicle. Most WIM sensors are based on optical sensors. The opto-electronic conversion unit gives specific output signal that is disturbed by electrical interferences (noises and power line harmonics). Signal filtration should be carefully selected depending on the application. In the paper a few technique are presented and discussed on examples. The detection of vehicle is high quality in CWT is applied. Threshold technique could be applied if is pulses are significantly over power line interferences. The application of DWT analysis and synthesis allows the signal filtration, when the pulse shape should be preserved for further estimation of weight.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies