Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Społeczna Odpowiedzialność Biznesu (CSR) i wykorzystanie społecznego potencjału przedsiębiorstwa górniczego w budowaniu wizerunku branży. Studium przypadku

Tytuł:
Społeczna Odpowiedzialność Biznesu (CSR) i wykorzystanie społecznego potencjału przedsiębiorstwa górniczego w budowaniu wizerunku branży. Studium przypadku
Autorzy:
Jarosławska-Sobór, S.
Data publikacji:
2011
Słowa kluczowe:
społeczna odpowiedzialność biznesu
budowa wizerunku przedsiębiorstwa
solidaryzm społeczny
social responsibility of business
creation of enterprise’s image
social solidarism
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Definicja Światowej Rady Biznesu na rzecz Zrównoważonego Rozwoju określa, że CSR to ciągłe zobowiązanie biznesu do zachowań etycznych oraz do działań na rzecz rozwoju ekonomicznego, przy jednoczesnej trosce o poprawę jakości życia pracowników i ich rodzin, społeczności lokalnej oraz całego społeczeństwa. W artykule opisano doświadczenia i efekty innowacyjnego projektu w obszarze promocji CSR , w ramach którego zorganizowano konkurs literacki pod nazwą „Moje życie po wypadku” na pamiętniki wdów oraz dzieci pracowników, którzy zginęli podczas pracy w przedsiębiorstwach górniczych, dotyczące sytuacji rodziny po śmiertelnym wypadku przy pracy. Nadesłane na konkurs pamiętniki pokazują z jak traumatycznym doświadczeniem zetknęły się te rodziny i z jak trudną sytuacją przyszło im się zmierzyć (osamotnienie, problemy materialne, brak bezpieczeństwa socjalnego, dziedziczenie biedy). Konkurs pozwolił na stworzenie unikalnego materiału pamiętnikarskiego, wskazującego na szereg aspektów solidarności społecznej oraz możliwości wykorzystania społecznego potencjału przedsiębiorstwa górniczego w budowaniu wizerunku branży w kraju.
The World Business Council for Sustainable Development definition of CSR determines that corporate social responsibility is the continuing commitment of business to contribute to the economic development and ethical behaviours while improving the quality of life of the workers and their families, as well as of the local community and the entire society. The article describes the experience and effects of the innovative project in the area of the CSR promotion. Within this project has been organised the literary contest “My life after the accident” for the memories of widows and children of employees who died at work in mines. The diaries concerned the situation of the family after a fatal accident. These memories show clearly the difficult situation of miners’ families (loneliness, financial problems, lack of social safety, inheritance of poverty). The contest enabled to create an unique diaries collection pointing out a various range of social solidarity aspects and possibilities of exploiting the social potential of mining enterprises to the creation of the mining sector’s image in Poland.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies