Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Accuracy analysis of egnos positioning in flight test in air transport

Tytuł:
Accuracy analysis of egnos positioning in flight test in air transport
Autorzy:
Krasuski, Kamil
Kirschenstein, Małgorzata
Michalski, Daniel
Ciećko, Adam
Grunwald, Grzegorz
Data publikacji:
2023
Słowa kluczowe:
SBAS
EGNOS
accuracy
aircraft position
dokładność
pozycja statku powietrznego
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
The purpose of this publication is to determine the accuracy of EGNOS positioning in aviation using correction data from the PRN120 and PRN124 geostationary satellites. The paper compiles GPS satellite data with EGNOS corrections to determine the position of aircraft and to determine positioning accuracy. The study used research material from an airborne experiment carried out in Mielec. GNSS data were elaborated in post-processing mode in the RKTLIB software, and numerical analyses were performed in Microsoft Excel. The average accuracy of EGNOS positioning using data from the PRN120 satellite for B, L, h coordinates was 0.9 m, 0.2 m and 0.3 m, respectively. In contrast, the average accuracy of EGNOS positioning using data from the PRN124 satellite is also similarly 0.9 m, 0.2 m and 0.3 m for BLh coordinates. It was observed that the positioning accuracy at a given measurement epoch is dependent on the number of GPS satellites observed. Furthermore, in the study, the accuracy of EGNOS positioning using corrections from the PRN120 and PRN124 satellites was compared with the certification requirements of the International Civil Aviation Organisation.
Celem niniejszej publikacji jest określenie dokładności pozycjonowania EGNOS w lotnictwie przy użyciu danych korekcyjnych z satelitów geostacjonarnych PRN120 i PRN124. W artykule zastosowano system GPS z poprawkami EGNOS w celu określenia pozycji statku powietrznego i określenia dokładności pozycjonowania statku powietrznego. W badaniu wykorzystano dane z eksperymentu lotniczego przeprowadzonego w Mielcu. Dane GNSS zostały opracowane w trybie post-processingu w oprogramowaniu RKTLIB, a analizy numeryczne wykonano w programie Microsoft Excel. Średnia dokładność pozycjonowania EGNOS z wykorzystaniem danych z satelity PRN120 dla współrzędnych B, L, h wyniosła 0,9 m, 0,2 m i 0,3 m. Natomiast średnia dokładność pozycjonowania EGNOS przy użyciu danych z satelity PRN124 również wynosi 0,9 m, 0,2 m i 0,3 m dla współrzędnych BLh. Zaobserwowano, że dokładność pozycjonowania w danej epoce pomiarowej zależy od liczby obserwowanych satelitów GPS. Ponadto w badaniu dokładność pozycjonowania EGNOS z wykorzystaniem poprawek z satelitów PRN120 i PRN124 została porównana z wymaganiami certyfikacyjnymi Organizacji Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies