Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Assessment of the potential application of medium-carbon steels subjected to the process of surface induction hardening for constant velocity joint components

Tytuł:
Assessment of the potential application of medium-carbon steels subjected to the process of surface induction hardening for constant velocity joint components
Autorzy:
Włoch, Krzysztof
Wencel, Sylwia
Wieczorek, Paweł
Szablewski, Paweł
Data publikacji:
2025
Słowa kluczowe:
medium-carbon steel
induction surface hardening
constant-velocity joint component
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
The paper presents the results of an analysis on the feasibility of using low-alloy medium-carbon steels for the induction surface hardening process in the production of internal components for constant-velocity joints, as an alternative to low-carbon steel components subjected to carburizing. The research results concerning the microstructure analysis, including the stereological characteristics of the ferritic phase of selected grades of low-alloy medium-carbon steels, were used to select the optimal grade recommended for the induction surface hardening process. The next stage of the work involved designing a new structure for the internal components of the constant-velocity joint. The design process took into account requirements related to strength, durability, and wear resistance of the joint components. To verify the correctness of the designed structure, a finite element analysis (CAE) was conducted to assess the distribution of maximum stresses acting on the joint. The CAE analysis allowed for the evaluation of stress distribution in the joint components under operational loads and the identification of any potential critical areas. The CAE analysis results confirmed the correctness of the designed structure and the appropriateness of the chosen material for manufacturing the constant-velocity joint components.
Opracowanie rekordu ze środków MNiSW, umowa nr POPUL/SP/0154/2024/02 w ramach programu "Społeczna odpowiedzialność nauki II" - moduł: Popularyzacja nauki (2025).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies