Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Metoda sieciowa w analizie bezpieczeństwa technicznego

Tytuł:
Metoda sieciowa w analizie bezpieczeństwa technicznego
Autorzy:
Stasiuk-Piekarska, A.
Drzewiecka, M.
Dahlke, G.
Data publikacji:
2014
Słowa kluczowe:
bezpieczeństwo techniczne
branża motoryzacyjna
macierz wpływu
technical safety
automotive industry
influence matrix
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem artykułu jest udzielenie odpowiedzi na pytanie „Jak zwiększyć poziom bezpieczeństwa technicznego w przedsiębiorstwach branży motoryzacyjnej?”. W przeprowadzonych rozważaniach wyszczególniono interesariuszy, dla których wdrożenie rozważanego zagadnienia powinno być istotne i ważne, a także decydentów mających wpływ na stan docelowy. W kolejnym etapie określono wzajemne oddziaływania i powiązania pomiędzy czynnikami wpływającymi na poziom bezpieczeństwa technicznego organizowanego systemu produkcyjnego, a efektem jest opracowana sieć zależności. Następnie przy pomocy ekspertów dokonano oceny relacji i charakteru oddziaływań pomiędzy czynnikami oddziałującymi na badane zjawisko (negatywny lub pozytywny), a także ich rodzaj (dwukierunkowy lub jednokierunkowy) i intensywność (od braku oddziaływania określonej jako „0” do bardzo dużej intensywności oddziaływania mającej przypisaną wartość „3”). Ponadto oceniony został horyzont czasowy oddziaływania czynników na rozpatrywane zagadnienie (od krótkookresowego do długookresowego). Wszystkie elementy stanowiły podstawę do utworzenia macierzy wpływów, w ramach której wyszczególniono czynniki aktywne, pasywne, krytyczne i leniwe oraz stworzono mapę intensywności z wyszczególnieniem czynników kierowanych i niekierowanych. Wszystkie dokonane przez autorów analizy pozwoliły na opracowanie modelu kierowania poziomem bezpieczeństwa technicznego podczas organizowania systemów produkcyjnych w branży motoryzacyjnej.
Purpose of the article is finding an answer to the question: “How to increase the technical safety level in production systems organized in the automotive sector companies?”. In the considerations performed stakeholders have been listed, to whom implementation of the problem considered should be vital and important as well as the decision makers having an impact on the final state. In the following phase mutual interactions and relationships between factors influencing on technical safety level of the production system organized have been defined and the result is a dependences network elaborated. Subsequently, with the assistance of experts, evaluation of relations and nature of interactions between factors influencing the phenomenon examined (negatively or positively) as well as their type (bidirectional or unidirectional) and intensity ( from the lack of influence defined as “0” till very high influence intensity having assigned value of “3”) has been performed. Furthermore time horizon of the influence of factors on the issue considered has been evaluated (from short-term till long-term). All elements have been the basis for influence matrix creation in the scope of which active, passive, critical and lazy factors have been listed as well as the map of intensity has been created with the specification of factors targeted and untargeted.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies