Tytuł pozycji:
Strategie sektora MSP w Polsce
Niezmiernie szeroko opisywanym zagadnieniem w ekonomicznej literaturze przedmiotu jest problematyka funkcjonowania przedsiębiorstw zaliczanych do sektora MSP. Rozważa się zarówno ich strategie działania, sytuację ekonomiczną jak i możliwości adaptacji polityki innowacyjnej. Niniejszy artykuł prezentuje zarówno wybrane strategie funkcjonowania tych podmiotów wskazując na pewne dysproporcje między ujęciem literaturowym a rzeczywistością gospodarczą. Odniesiono się ponadto krytycznie do lansowanych tez dotyczących dynamiki rozwoju tego rodzaju przedsiębiorstw a badaniami empirycznymi, które tego optymizmu nie potwierdzają. Szczególnie można to zaobserwować na przykładzie polskich przedsiębiorstw transportu samochodowego z sektora MSP, ze względu na poziom ich funkcjonowania na tle warunków rynku gospodarczego.
Extremely broadly described issue in the economic subject literature is the problem of functioning of the enterprises belonging to the SME sector. Being considered are their strategies of activities, the economic situation as well as the possibility of adapting the innovation policy. This paper presents both the selected strategies of the functioning of these entities by pointing out some disparities between literature description and the economic reality and also critically views promoted arguments in respect to the development dynamism of such type of enterprises and the empirical studies, which do not support this optimism. In particular, this can be seen with the example of the Polish road transport companies from the SME sector, in terms of their functioning in the context of the economic market’s conditions.