Tytuł pozycji:
Analityka big data w strategiach rozwoju przedsiębiorstw
Jednym z najważniejszych wyzwań zarządzania strategicznego współczesnych przedsiębiorstw jest analityka wielkich zbiorów danych. Analityka wspiera bezpośrednio operacyjne i strategiczne procesy biznesowe przedsiębiorstw. Umiejętność jak najszybszego wykorzystania znalezionych w wielkich zbiorach danych wartości biznesowych pozwala przedsiębiorstwom budować strategię rozwoju trudną do skopiowania. W artykule wskazano na złożoność i rozległość rozpoznania otoczenia i możliwości przedsiębiorstw, i rolę analityki big data w tym zakresie; podjęto próbę oceny wykorzystania big data w biznesie. Dla badanego przedsiębiorstwa transportowego podano przykłady rozwiązań (decyzji biznesowych) przy wykorzystaniu danych nieuporządkowanych.
One of the most important challenges of strategic management of modern enterprises is analysis of large data sets. The analytics supports the operational and strategic business processes of enterprises directly. The ability is to use business values quickly, which were found in large data sets, that lets enterprises to build a development strategy difficult to copy. The article shows the complexity and extent of the environment and also recognition of opportunities for business, and the role of big data analytics in this regard; there has been made an attempt of the evaluation at using data in the business. For an examined enterprise were given examples of transport solutions (of business decisions) by using unordered data.