Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Ulgi ustawowe jako bariera w integracji transportu autobusowego i kolejowego

Tytuł:
Ulgi ustawowe jako bariera w integracji transportu autobusowego i kolejowego
Autorzy:
Wach, Karol
Data publikacji:
2022
Słowa kluczowe:
integracja taryfowa
bilet
ulga ustawowa
tariff integration
ticket
statutory discount
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Przedmiotem artykułu jest problematyka ulg ustawowych stosowanych w publicznym transporcie zbiorowym. Poziom ich zróżnicowania, zwłaszcza w odniesieniu do transportu autobusowego i kolejowego, stanowi poważną barierę w integracji taryfowej tych dwóch środków transportowych. Stąd też w toku prac nad nowelizacją ustawy o publicznym transporcie zbiorowym celowe wydaje siępodjęcie próby ujednolicenia ulg ustawowych, jak również włączenie przepisów regulujących te kwestie do wskazanego aktu normatywnego. W obecnym stanie prawnym zostały one zawarte w co najmniej kliku ustawach. Przyjęcie założenia zakładającego ich ujednolicenie prowadzić powinno w konsekwencji do uproszczenia aktualnie obowiązującego systemu, a co za tym idzie przyśpieszyć proces integracji taryfowej. Ma to istotne znaczenie zarówno dla organizatorów publicznego transportu zbiorowego, jak również dla operatorów i przewoźników, a także pasażerów, korzystających z ulgowych przejazdów środkami transportu zbiorowego.
The subject of the article is the issue of statutory concessions applied in public collective transport. The level of their differentiation in relation to bus and rail transport is a serious barrier to the tariff integration of these two means of transport. Hence, in the course of works on the amendment to the act on public collective transport, it seems advisable to attempt to standardize statutory concessions, as well as to include provisions relating to them to the indicated normative act. In the current legal state, the provisions regulating this issue have been included in at least a few acts. The adoption of the assumption assuming their unification should lead to simplification of the currently applicable system, and thus accelerate the process of ticket integration.
Opracowanie rekordu ze środków MEiN, umowa nr SONP/SP/546092/2022 w ramach programu "Społeczna odpowiedzialność nauki" - moduł: Popularyzacja nauki i promocja sportu (2022-2023).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies