Tytuł pozycji:
Wykorzystanie kamery 3d MVC-F5 i MVC-F5 SR w badaniu konstrukcji pojazdów kołowych
Niniejszy artykuł prezentuje wyniki pierwszych w Polsce testów kamer 3d MVC-F5 i MVC-F5 SR. Narzędzia te posiadające unikatową funkcjonalność powstały w oparciu o wyniki projektu prowadzonego przez armię Izraelską w latach 2007-2012. Od momentu udostępnienia technologii użytkownikom cywilnym WAT prowadzi współpracę z producentem w zakresie jej wdrażania i rozwijania. Przykładem takich prac są przykładowe wyniki wstępnych prób pomiarowych. Oprócz wyników udostępnionych przez producenta przedstawiono tu również wyniki skanowania dwóch pojazdów na Wydziale Mechanicznym WAT. Pierwszym z nich był samochód dostawczy Transit. Drugim pojazdem był samobieżny robot transportowy. W oparciu o dostępne kamery 3d przeprowadzono pomiar i analizę wyników bazując na opisanych obiektach referencyjnych Przykładowe rezultaty wraz z charakterystyką przebiegu prac pomiarowych przedstawiono w niniejszym artykule.
This article presents the results of the first tests in Poland of new handheld structured light scanne. These tools having unique functionality are based on the results of a project conducted by the Israeli army in 2007-2012. Since the technology to civil users MUT cooperates with the manufacturer in terms of its implementation and development. Examples of such works are examples of the results of preliminary tests of measurement. In addition to the results provided by the manufacturer presents the results of the scan are also two vehicles at the Faculty of Mechanical Engineering WAT. The first was a Transit van. The second vehicle was a self-propelled robot transport. Based on the available 3D cameras were conducted to measure and analyze the results based on the described objects of reference Sample results together with the characteristics of measuring the progress of work presented in this article.