Tytuł pozycji:
Logistyka w zarządzaniu e-biznesem
Biznes prowadzony w sieci Internet osiąga coraz większe obroty, ma też coraz więcej zwolenników. Jego popularność wynika między innymi z: możliwości dostępu do produktów sprzedawanych na całym świecie, niższych niż w standardowych sklepach cen. Duża dynamika sprzedaży wynikająca z dostępu do bardzo dużej liczby klientów, warunki w jakich funkcjonują sklepy internetowe oraz dążenie do uzyskania najlepszego poziomu obsługi klienta wymuszają konieczność optymalizacji czynności logistycznych. Optymalizacja ta musi dotyczyć procesów związanych z: zamawianiem i dostarczaniem towarów do sklepu, ich magazynowaniem oraz dystrybucją do finalnych klientów, a także przepływem informacji. W pracy przeanalizowano wyniki różnych badań przeprowadzonych w polskich sklepach internetowych w latach 2009 i 2010. Analizie poddano wyłącznie obszary związane z zarządzaniem logistycznym firmami.
Business, conducted in the Internet, reaches higher turnover, also, has more followers. Its popularity results, inter alia: the possibility of access to products sold all around the world, with lower prices than the prices offered in standard stores. A high dynamics of sales resulting from the ccess to a large number of customers, conditions in which the online stores operate and striving to achieve the best quality of customer service, cause the necessity of logistics operations optimization. This optimization must refer to the processes related with: ordering and delivering the goods to the store, their storage and distribution to the final recipients, and with information flow as well. In this paper, the results of research conducted in polish on-line stores in the years 2009 and 2010 are presented. The analysis includes the areas related with the enterprises’ logistics management only.