Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Organic food in consumer awareness of the Ostroleka County

Tytuł:
Organic food in consumer awareness of the Ostroleka County
Autorzy:
Borusiewicz, A.
Malaga-Toboła, U.
Data publikacji:
2016
Słowa kluczowe:
organic food
consumer
awareness
żywność ekologiczna
świadomość
konsument
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
The level of consumer awareness related to organic farming among the residents of Ostroleka County is presented in the study. The research material consists of the survey data.120 people were surveyed in 2015. The questionnaire consisted of two parts. The first part concerned the information related to organic farming while the second one related to the information about a person interviewed. The obtained results of the research allow to conclude that 93% of the respondents have heard of the concept of organic food before. The vast majority of the people (84%) declared that they would start buying organic food if it were cheaper or if their income was higher. More than one quarter of the respondents buy organic food. The main reasons of buying organic food result from the fact that it is healthier than conventional food (88% of the respondents), organic food does not contain harmful substances such as preservatives or fertilizers (81% of the respondents), organic food tastes better (75% of the respondents) organic food is not genetically modified (50% of the respondents).
Przedstawiono poziom świadomości mieszkańców powiatu ostrołęckiego dotyczący żywności ekologicznej. Materiał badawczy stanowiły dane pochodzące z badań ankietowych przeprowadzonych wśród 120 mieszkańców powiatu w 2015 r. Kwestionariusz ankiety składał się z dwóch części. Pierwsza dotyczyła informacji na temat żywności ekologicznej, druga zaś składała się z informacji o osobie ankietowanej. Uzyskane wyniki badań pozwalają stwierdzić, że 93% spotkało się wcześniej z pojęciem żywność ekologiczna. Zdecydowana większość badanych (84%) zadeklarowała, że zaczęłaby kupować żywność ekologiczną, jeżeli byłaby tańsza lub jeżeli mieliby wyższe dochody. Spośród badanych, ponad jedna czwarta kupuje żywność ekologiczną. Główne powody jej zakupu to przekonanie, że jest ona zdrowsza od żywności konwencjonalnej (88%), nie zawiera szkodliwych substancji, takich jak konserwanty czy nawozy (81%), ma lepszy smak (75%) i nie jest modyfikowana genetycznie (50%).
Opracowanie ze środków MNiSW w ramach umowy 812/P-DUN/2016 na działalność upowszechniającą naukę.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies