Tytuł pozycji:
Model zarządzania jakością w łańcuchu dostaw żywności
Doskonalenie jakości w łańcuchach dostaw żywności jest sprawą priorytetową w kontekście usprawniania obsługi klienta oraz zapewnienia optymalnych standardów jakości produktów żywnościowych. Jednak funkcjonowanie zintegrowanego łańcucha dostaw żywności, jak i wypracowanie w nim optymalnych standardów jakości nie może bazować na przypadkowych i fragmentarycznych działaniach. Aby osiągnąć właściwy efekt, całość musi być starannie zaprojektowana, a następnie w sposób metodyczny wdrożona. Głównym celem publikacji było opracowanie modelu zarządzania jakością w łańcuchu dostaw żywności. Zaprezentowany model ma charakter ogólny i pozostawia dużą swobodę w doborze optymalnych koncepcji zarządzania uwzględniających specyfikę konkretnego łańcucha dostaw, jednak jego implementacja powinna przełożyć się na integrację uczestników łańcucha dostaw oraz uzyskanie wyższych standardów logistycznej obsługi klienta.
Improving the quality in the food supply chain is a priority in the context of improving customer service and optimum standards of quality food products. However, functioning of the integrated food supply chain, as well as in the development of optimal quality standards in it may not be based on random and fragmented activities. To achieve the desired effect, the whole must be carefully designed and then methodically implemented. The main objective of the publication was to develop a model of quality management in the food supply chain. The presented model is general in nature and leaves a lot of flexibility in choosing the optimal management concepts specific to a particular supply chain, but its implementation should result in the integration of the supply chain and logistics to achieve higher standards of customer service.