Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Ocena efektywności stosowania komponentów biopaliwowych pod kątem spełnienia wymagań ograniczania emisji GHG w roku 2020

Tytuł:
Ocena efektywności stosowania komponentów biopaliwowych pod kątem spełnienia wymagań ograniczania emisji GHG w roku 2020
Autorzy:
Rogowska, D.
Jakóbiec, J.
Mazanek, A.
Data publikacji:
2015
Słowa kluczowe:
emisja gazów cieplarnianych
redukcja
biopaliwa
GHG emission
reduce
biofuel
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule dokonano przeglądu możliwości wykorzystania biopaliw silnikowych (głównie etanolu i FAME) jako narzędzia do redukcji emisji gazów cieplarnianych generowanych przez konwencjonalne paliwa silnikowe. Obliczenia zostały przeprowadzone w oparciu o projekt metodyki zaproponowanej przez Komisję Europejską dla paliw konwencjonalnych. Oceny dokonano dla modelowego dostawcy paliw, charakterystycznego dla polskiego rynku. Określenie wpływu wkomponowania biopaliw do paliw konwencjonalnych na emisję GHG w cyklu życia, zostało przeprowadzone w pięciu różnych wariantach. Wspominane warianty obejmowały miedzy innymi zwiększenie udziału biopaliw, udziału LPG, wykorzystanie niskoemisyjnych biokomponentów. Wyniki obliczeń pokazują, że osiągnięcie 6% progu redukcji emisji GHG jest możliwe albo poprzez zwiększenie udziału biopaliw aż do 14% masowych, albo poprzez wykorzystanie biopaliw o wskaźnikach emisji 8,5-13,3 gCO2eq/MJ. Wskazuje to, że wykorzystanie biopaliw jako jedynego narzędzia do redukcji emisji gazów cieplarnianych w cyklu życia jest nieefektywne.
In the article a review of a possibility of using engine biofuels (mainly ethanol and FAME) as a tool to reduce GHG emission generated by conventional fuel was described. Calculations were carried out based on the draft methodology proposed by the European Commission for conventional fuels. The evaluation was carried out for a model fuel supplier, typical for a polish market. The assessment of impact of blending biofuels with conventional fuels on GHG emission in the life cycle was performed in five different variants. The mentioned variants included, among others, increasing of biofuel share, LPG share, using low GHG emission biofuel. The results of calculation show that achieving 6% GHG emission reduction threshold is possible or, by increasing of biofuel content, up to 14 mass % or by using biofuel with GHG 8,5-13,3 gCO2eq/MJ emission factors. It indicates that using a biofuel as the only tool to reduce GHG emission in the life cycle is not effective.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies