Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Integrating numerical simulation and experimental data for enhanced structural health monitoring of bridges

The research described in this paper aims to enhance the structural health monitoring (SHM) of highway bridges by integrating numerical simulations with experimental data. A simply supported highway bridge is studied under traffic loads, and both numerical and experimental approaches were employed. The numerical model of the bridge was developed using ANSYS, while high-resolution experimental data were collected from velocity transducers placed at key points on the bridge. The experimental data were compared with the results from the numerical model for validation. The results showed that the natural frequencies obtained from both the experimental and numerical analyses were closely aligned, demonstrating the reliability of the model. The validated model was further used to predict long-term structural behaviours under different operational conditions, contributing to better maintenance planning and the sustainability of infrastructure. The study concludes that combining numerical simulations with experimental data improves the accuracy of SHM, enabling early detection of potential structural issues and extending the lifespan of bridges. Key findings emphasize the significant role of vehicle speed in influencing the dynamic response of the bridge, as well as the importance of considering material properties and vehicle loads in predicting structural health.
Badania opisane w niniejszym artykule mają na celu poprawę monitorowania stanu konstrukcji (structural health monitoring – SHM) mostów na autostradach poprzez integrację symulacji numerycznych z danymi eksperymentalnymi. Prosto podparty most na autostradzie jest badany pod obciążeniem ruchem drogowym i zastosowano zarówno podejście numeryczne, jak i eksperymentalne. Model numeryczny mostu został opracowany przy użyciu programu ANSYS, podczas gdy dane eksperymentalne o wysokiej rozdzielczości zostały zebrane z przetworników prędkości umieszczonych w kluczowych punktach mostu. Dane eksperymentalne zostały porównane z wynikami modelu numerycznego w celu walidacji. Wyniki pokazały, że częstotliwości drgań własnych uzyskane zarówno z analiz eksperymentalnych, jak i numerycznych były ściśle dopasowane, co świadczy o niezawodności modelu. Zweryfikowany model został następnie wykorzystany do przewidywania długoterminowych zachowań strukturalnych w różnych warunkach operacyjnych, przyczyniając się do lepszego planowania konserwacji i zrównoważonego rozwoju infrastruktury. W badaniu stwierdzono, że połączenie symulacji numerycznych z danymi eksperymentalnymi poprawia dokładność SHM, umożliwiając wczesne wykrywanie potencjalnych problemów strukturalnych i wydłużając żywotność mostów. Kluczowe wyniki badań podkreślają istotną rolę prędkości pojazdu we wpływie na dynamiczną reakcję mostu, a także znaczenie uwzględnienia właściwości materiału i obciążeń pojazdu w przewidywaniu stanu konstrukcji.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies