Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Modeling and simulation of the thermodynamic operating conditions of the CI engine

Tytuł:
Modeling and simulation of the thermodynamic operating conditions of the CI engine
Autorzy:
Kwiatkowski, K.
Pielecha, I.
Data publikacji:
2018
Słowa kluczowe:
simulation
modelling
dynamic processes
symulacja
modelowanie
procesy szybkozmienne
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article presents comparative results of a diesel combustion engine (AVL 5804) along with their simulation analysis. The simulation was performed using the AVL Fire 2017 software. The article focused on the indicated pressure changes in the compression and expansion strokes and on the fuel combustion process. Based on the recorded pressure characteristics in the engine cylinder and its basic construction data, a simulation was performed in which specific initial conditions and models of injection, evaporation and fuel combustion were included. A close resemblance between the test results and the simulation results was observed. The largest discrepancies in the analyzed quantities concerned the pre-flame processes, which means that these issues should inform about the quality of the pressure characteristic and the heat release rate modeling in the cylinder of the internal combustion engine.
W artykule przedstawiono porównawcze wyniki pracy silnika spalinowego o zapłonie samoczynnym (AVL 5804) wraz z ich analizą symulacyjną. Symulację zrealizowano za pomocą oprogramowania AVL Fire 2017. W pracy skupiono się na przebiegu ciśnienia indykowanego w zakresie suwów sprężania i rozprężania oraz na procesie spalania paliwa. Na podstawie zarejestrowanych przebiegów ciśnienia w cylindrze silnika oraz jego podstawowych danych konstrukcyjnych prowadzono symulację, w której zawarto określone warunki początkowe oraz modele: wtrysku, odparowania oraz spalania paliwa. Uzyskano dużą zgodność wyników rzeczywistych z wynikami symulacji. Największe rozbieżności analizowanych wielkości dotyczyły procesów przed płomiennych, co powoduje, że zagadnienia te powinny stanowić o jakości modelowania przebiegu ciśnienia oraz szybkości wywiązywania ciepła w cylindrze silnika spalinowego.
Opracowanie rekordu w ramach umowy 509/P-DUN/2018 ze środków MNiSW przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę (2019).
The study presented in this article was performed within the statutory research 05/52/DSPB/0246.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies