Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Marine transport and the fourth industrial revolution

Tytuł:
Marine transport and the fourth industrial revolution
Autorzy:
Kobyliński, L.
Data publikacji:
2016
Słowa kluczowe:
fourth industrial revolution
maritime transport
smart ships
czwarta rewolucja przemysłowa
transport morski
inteligentne statki
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
Around the middle of the twenty first century the world will be facing the fourth industrial revolution that will be the result of enormous increase of computing power. Traditional ships may be replaced by smart ships, either totally autonomous and unmanned, unmanned but remote controlled from shore station or autonomous but carrying skeleton crew on board. At present already to build such ships is technically possible and first unmanned ship will be send across Atlantic next year. But before smart ship may be introduced into operation some important problems must be solved. Apart from technical problems, there are strongly interconnected problems of economy and environment protection, problems of safety and security of ships as well as legal problems and problems related to human relations. The above problems are discussed in the paper.
Około połowy wieku dwudziestego pierwszego pojawią się na świecie oznaki czwartej rewolucji przemysłowej, która będzie rezultatem niesłychanego powiększenia mocy obliczeniowej komputerów. Świat stanie się „inteligentny”. Tradycyjne statki mogą być zastąpione statkami inteligentnymi, które będą albo całkowicie autonomiczne i bezzałogowe, albo bezzałogowe l sterowane z bazy brzegowej lub też autonomicznejedynie ze szkieletową załogą dla zapewnienia nadzoru i bezpieczeństwa w przypadku awarii. Budowa takich statków jest możliwa już obecnie i pierwszy eksperymentalny bezzałogowy statek będzie wysłany poprzez Atlantyk już w roku przyszłym. Jednakże zanim podejmie się budowę statków inteligentnych na przemysłową skalę, należy rozwiązać szereg poważnych problemów. Niezależnie od problemów technicznych występują ściśle ze sobą związane problemy ekonomii oraz ochrony środowiska, problemy bezpieczeństwa oraz zabezpieczenia przed atakami piratów hakerów mogących opanować statek oraz problemy prawne a także związane z interesami różnych grup ludzi. Problemy te omawia niniejszy artykuł.
Opracowanie ze środków MNiSW w ramach umowy 812/P-DUN/2016 na działalność upowszechniającą naukę.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies