Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Numerical study on the effect of weight variables on the roll damping coefficients for a fishing vessel

Tytuł:
Numerical study on the effect of weight variables on the roll damping coefficients for a fishing vessel
Autorzy:
Seo, Janghoon
Park, Dong-Woo
Data publikacji:
2024
Słowa kluczowe:
free roll decay
roll damping coefficient
fishing vessel
computational fluid dynamics
weight variable
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
The roll damping coefficient is essential when considering the viscous effect in the potential-based hydrodynamic analysis of fishing vessels; it is an important factor in the roll motion response. The present study performs free roll decay simulations, altering weight variables using Computational Fluid Dynamics (CFD) to investigate the correlation between the roll damping coefficient and the weight variation of a fishing vessel. The time series of roll amplitude and roll damping coefficient are compared, for varying vertical and longitudinal centres of gravity and radii of gyration in roll motion. As the vertical centre of gravity increases, both the roll decay period and the roll damping coefficient also increase. The roll decay period tends to increase with the increase in the radius of gyration during roll motion, while the roll damping coefficient exhibits a decrease. A longitudinal centre of gravity has a limited effect on free roll decay characteristics. The roll damping coefficients between the maximum and minimum combinations of weight variables show significant differences. The findings of the present study could enhance the understanding of the safety of fishing vessels based on their loading conditions. Consequently, future research could further improve the results obtained in the present study by considering various hull shapes and speeds.
Opracowanie rekordu ze środków MNiSW, umowa nr POPUL/SP/0154/2024/02 w ramach programu "Społeczna odpowiedzialność nauki II" - moduł: Popularyzacja nauki i promocja sportu (2025).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies