Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Market Analysis Methods and the Strategic Decision-making Process in the Polish Clothing Companies

Tytuł:
Market Analysis Methods and the Strategic Decision-making Process in the Polish Clothing Companies
Autorzy:
Grandys, E.
Data publikacji:
2007
Słowa kluczowe:
clothing
BCG matrix
comparative advantage
sources of competitive advantage
odzież
macierz BCG
przewaga komparatywna
źródła przewagi konkurencyjnej
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
A company should base its strategic decisions on an assessment of its market position. Such assessments require specialist research methods to be applied, consistent with the goals pursued. One such tool which may be very helpful in this process is the growth-share matrix, developed by the Boston Consulting Group. This has been used to assess Polish clothing companies. As a result, the research sample have been put into four groups of companies. The article describes the groups and indicates what can make them grow, but it also identifies organisations with slim chances for resisting pressure from their European competitors. Additionally, the research results have been correlated with the theoretical strategic elements. A comparison has been made of companies’ goals, investment outlays and behaviour related to the risk undertaken. Information on the companies has been obtained by questionnaire surveys. Their findings confirm that clothing companies’ should base their strategic decisions on specialist methods of market analysis.
Ocena pozycji przedsiębiorstwa na rynku powinna być podstawą do podejmowania decyzji strategicznych. Wymaga to stosowania wyspecjalizowanych narzędzi badawczych, adekwatnych do stawianych zadań, jak np. analiza Boston Consulting Group (BCG). Metoda ta została wykorzystana do badań w polskich przedsiębiorstwach odzieżowych. Jej konsekwencją jest podział próby badawczej na cztery grupy firm. W artykule dokonano charakterystyk grup oraz określono uwarunkowania ich rozwoju lub alternatywnie, wskazano firmy z niewielkimi szansami sprostania presji konkurencyjnej na europejskim rynku. Wyniki badań skorelowano z teoretycznymi elementami strategicznymi. Analiza porównawcza została przeprowadzona w zakresie: celów przedsiębiorstw, wielkości nakładów inwestycyjnych oraz zachowania się ze względu na ponoszone ryzyko. Źródłem wykorzystanych informacji były badania ankietowe. Uzyskane wyniki potwierdzają, że stosowanie wyspecjalizowanych metod analizy rynku powinno stanowić podstawę podejmowania decyzji strategicznych w przedsiębiorstwach odzieżowych.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies