Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wpływ zawartości składników aktywnych na właściwości katalityczne reaktorów pułapek tlenków azotu

Tytuł:
Wpływ zawartości składników aktywnych na właściwości katalityczne reaktorów pułapek tlenków azotu
Autorzy:
Kruczyński, S.
Danilczyk, W.
Kamela, W.
Data publikacji:
2009
Słowa kluczowe:
silniki spalinowe
reaktory katalityczne
mieszanki ubogie
tlenki azotu
zanieczyszczenie
combustion engines
catalysts
lean combustion
nitric oxides
air pollution
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule przedstawiona została analiza właściwości katalitycznych reaktorów pułapek tlenków azotu zawierających różne ilości tlenku baru pełniącego funkcje składnika magazynującego tlenki azotu. Analizę prowadzono dla warunków zasilania silnika ubogą mieszanką paliwowo-powietrzną. Artykuł zawiera opis procedury badań oraz stanowiska badawczego pozwalającego generować gazy spalinowe silnika o zapłonie iskrowym o charakterze ubogim. W artykule przedstawiono analizę fizyko-chemiczną powierzchni aktywnych przebadanych próbek reaktorów, którą przeprowadzono metodą XRD oraz zamieszczono obrazy tych powierzchni wykonane za pomocą mikroskopu skaningowego. Porównano zdolność reaktorów do konwersji tlenku węgla, węglowodorów oraz tlenków azotu dla najlepszych temperatur konwersji katalitycznej uzyskiwanej dla tlenków azotu w czasie magazynowania zbliżonym do występującego w rzeczywistych warunkach drogowych. Wykazano, że w warunkach zasilania silnika mieszanką uboga wzrost zawartości tlenku baru przyczynia się do spadku konwersji zarówno tlenku węgla, jak i węglowodorów przy jednoczesnym wzroście konwersji tlenków azotu.
In this paper the analysis of lean nitric oxides catalytic properties was described. Catalytic converters contained different loads barium oxide which was used as a component for nitric oxides storage. Analyses were conducted for conditions when engine was running lean. Article contains description of investigation procedure and also description of the test bench that allowed generating lean exhaust gases from spark ignition engine. The physical-chemical analysis of the reactors active surface was described. Analyses were made by use of XRD method and also the SEM microscope magnifications of the reactor surface were presented. The reactors abilities to convert coal oxide, hydrocarbons and nitric oxide were compared for the finest nitric oxides conversion temperatures at the storage time similar to the real on road conditions times. Article shows that under conditions when engine is running lean higher load of barium oxide used as a reactor surface affects in lower coal monoxide and hydrocarbons conversion abilities of the reactor however it causes higher ability of reactor to convert nitric oxides.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies