Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Educational spaces for students with autism spectrum disorders

This study aims to present the relationship between the architectural surroundings and the needs of children with autism spectrum disorders in the educational environment. Therefore, it began with identifying the special needs of children with ASDs (Autism Spectrum Disorder) and the ways in which these needs are addressed in school designs carried out in the USA and Great Britain. The study also shows a few Polish attempts to create autism-friendly schools. Finally, an attempt was made to extend the paradigms of "universal design" with activities necessary to increase the comfort of using educational institutions by children with autism spectrum disorders.
W niniejszym opracowaniu przedstawiono zależności między otoczeniem architektonicznym a potrzebami dzieci ze spektrum autyzmu w środowisku edukacyjnym. Rozpoczęto od wskazania specjalnych potrzeb dzieci z ASD (Autism Spectrum Disorder) i sposobów, w jaki odpowiada się na te potrzeby w projektach szkół zrealizowanych w USA i w Wielkiej Brytanii. W artykule pokazano też nieliczne polskie próby tworzenia szkół przyjaznych autystykom, a na końcu podjęto próbę rozszerzenia paradygmatów „projektowania uniwersalnego” o działania konieczne do zwiększenia komfortu użytkowania placówek edukacyjnych przez dzieci ze spektrum autyzmu.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies