Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Sustainability and global replication of the PPC model: a coupling effect perspective on Chinese port enterprises' overseas development

Tytuł:
Sustainability and global replication of the PPC model: a coupling effect perspective on Chinese port enterprises' overseas development
Autorzy:
Shao, Jing
Wenjie, Li
Yuanhao, Tian
Data publikacji:
2024
Słowa kluczowe:
marine transport development
European transport
China's shipping industry
China Merchants Group Port
CMPort
Port, Park, City
PPC
China-Belarus Industrial Park
GSIP
Maritime Silk Road
investment effect
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
The imperative to harmonize economic growth with environmental preservation has catalyzed transformations in strategic management in current global landscape. The "Port-Park-City" (PPC) model, epitomized by the success of China Merchants Group Port (CMPort), offers a compelling case of how strategic sustainability revolutionizes international business. This research probes the innovative PPC model, initially thriving within China, to assess its adaptability to international investments. Through a meticulous analysis of two pivotal investment cases—the China Belarus Industrial Park (GSIP) and the Djibouti Port Industrial Park—we investigate the replicability of the PPC model and its capacity to confer a sustainable competitive edge. Adopting a "coupling effect" perspective, we scrutinize commonalities in PPC model implementation in these cases. This research address the pressing demand for global enterprises to adapt to evolving paradigms of strategic management. Our findings underscore the PPC model's potential not only in bolstering business success but also in advancing global sustainability, fostering competitive advantage, and catalyzing business model innovation. This encapsulates the essence of sustainable strategic management.
1. Pełne imiona podano na stronie internetowej czasopisma w "Author Index."
2. Opracowanie rekordu ze środków MNiSW, umowa nr POPUL/SP/0154/2024/02 w ramach programu "Społeczna odpowiedzialność nauki II" - moduł: Popularyzacja nauki (2025).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies