Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Zakres działań spółdzielni mleczarskich z województwa świętokrzyskiego związanych z tworzeniem wartości dla klienta w obszarze logistyki

Tytuł:
Zakres działań spółdzielni mleczarskich z województwa świętokrzyskiego związanych z tworzeniem wartości dla klienta w obszarze logistyki
Autorzy:
Konieczna, I.
Data publikacji:
2014
Słowa kluczowe:
spółdzielnia mleczarska
województwo Świętokrzyskie
klient
logistyka
wartość
dairy cooperative
Świętokrzyskie Province
customer
logistics
value
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Jednym z elementów konstytuujących model biznesowy jest propozycja wartości dla klienta, która obejmuje swoim zasięgiem poszczególne obszary funkcjonowania przedsiębiorstwa, w tym logistykę. Celem artykułu jest identyfikacja działań tworzących wartość dla klienta w obszarze logistyki, które zostały podzielone na: działania realizowane, działania kontrolowane zlecane innym podmiotom, działania zlecane i niekontrolowane oraz działania niewystępujące w spółdzielni. Ze względu na brak odpowiedzi na pytania dotyczące działań zlecanych i niekontrolowanych oraz działań niewystępujących w spółdzielniach konieczne było ograniczenie zakresu analizy. Analiza wyników badań pokazała, że do działań realizowanych przez spółdzielnie należą: transport zakupionych surowców do produkcji do zakładu produkcyjnego, magazynowanie zakupionych surowców do produkcji, wytwarzanie ważnych komponentów produktu, pakowanie produktu finalnego, magazynowanie produktów finalnych oraz kompletowanie asortymentu. Działaniami kontrolowanymi i zlecanymi podmiotom zewnętrznym przez spółdzielnie są natomiast: transport zakupionych surowców do produkcji do zakładu produkcyjnego, magazynowanie zakupionych surowców do produkcji, wytwarzanie ważnych komponentów produktu, produkcja produktu finalnego, magazynowanie produktów finalnych oraz sprzedaż końcowym nabywcom.
One of the elements that constitute the business model is the value proposition for the customer, which covers various areas of the company, including logistics. The aim of this article is to identify the actions of value for the customer in the area of logistics, which have been divided into the implemented activities, outsourced and controlled activities, outsourced and uncontrolled activities, and activities that are not present in the cooperative. Due to the lack of response to questions about the activities outsourced and uncontrolled and activities that are not present in the cooperatives, it was necessary to limit the scope of the analysis. Analysis of the results showed that the activities carried out by cooperatives include: transportation of raw materials to the manufacturing plant, storage of raw materials to production, the production of important components of the product, the packaging of the final product, storage of the final products, and completing the assortment. Outsourced and controlled activities are: transportation of raw materials to the manufacturing plant, storage of raw materials to production, the production of important components of the product, the production of the final product, storage of the final products, and sales to end-buyers.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies