Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

DOM 2.0

Tytuł:
DOM 2.0
Autorzy:
Zacher, M.
Data publikacji:
2012
Słowa kluczowe:
Dom 2.0
dom mobilny
Internet
społeczeństwo informacyjne
Home 2.0
mobile home
internet
information society
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Dwudziesty pierwszy wiek nazywany jest "erą informacji". Nowe technologie związane z rozprzestrzenianiem informacji - zwłaszcza Internet - wkroczyły w każdy aspekt naszego życia. Na co dzień nie zdajemy sobie sprawy z tego w jak istotny sposób swoboda i technologia rozprzestrzeniania informacji wpływa na kształtowanie się naszych postaw. Zmiany zachodzą bardzo szybko i nieuchronnie. Nie sposób sądzić, że w momencie kiedy każdy aspekt życia podlega przekształceniom, przestrzeń naszego życia oprze się zmianom. Dotyczy to zwłaszcza naszego domu, gdzie jak w soczewce skupiają się nasze przyzwyczajenia i potrzeby. Transformacje te będą o tyle ciekawe, że płaszczyzny transmisji informacji są de facto ,,kolejnym wymiarem" przestrzeni. Można się więc spodziewać, że przekształcenia, których obecnie doświadczamy, stworzą nowe oblicze definicji przestrzeni ijej percepcji. Artykuł przedstawi próbę zdefiniowania DOMU i rozważenia możliwości dystrybucji jego funkcji i właściwości w nowym układzie wymiarów - w DOMU 2.0.
The XXI century is often called the age of information. New technology such as Internet, has emerged in all aspects of our life. We may not be aware of how the ease of getting information, and the technology behind it affects our attitudes. However changes occur rapidly and inevitably. It is impossible to believe that at the time when every aspect of our life is being transformed, the "scene" of our lives resists change. This applies especially to our home, that, as a lens, focuses our habits and needs. These transformations will be even more interesting because the layer of information can be seen as "another dimension" of space. We can therefore expect, that the transformation, which we are currently experiencing, may result in a new definition of space and its perception. The article presents attempt to define HOME and tries to evaluate possible distribution of its features in the new layout of space - HOME 2.0.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies