Tytuł pozycji:
Models of direct cooperation between executive team at construction sites with transport units
The objective is to analyse representative theoretical models used for describing direct cooperation between executive units at construction sites with transport units, according to the deterministic and probabilistic approach. In the deterministic approach, lack of the “mechanism” was pointed out that would map the need for mutual stoppages among the cooperating units. At the example of M/M/FIFO/N/F, the impact of processes neglected in the system has been presented, as occurring in practice (which materially affect calculation results), which can be considered in BCMP networks and numerical queuing model NMQ.
Celem są analizy reprezentacyjnych modeli teoretycznych stosowanych do opisu bezpośredniej współpracy jednostek wykonawczych na budowach z jednostkami transportowymi, zgodnie z podejściem deterministycznym oraz probabilistycznym. W opisie deterministycznym wskazany został brak „mechanizmu” odwzorowującego konieczność wzajemnych oczekiwań współpracujących jednostek. Na przykładzie M/M/FIFO/N/F przedstawiono oddziaływanie pominiętych w systemie procesów - występujących w wykonawstwie (istotnie wpływających na otrzymywane wyniki obliczeń) które mogą zostać uwzględnione w sieciach BCMP i w numerycznym modelu kolejkowym NMQ.