Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Application of electrical resistivity imaging and land surveying in the analysis of underground construction impact on the Warsaw Scarp

Tytuł:
Application of electrical resistivity imaging and land surveying in the analysis of underground construction impact on the Warsaw Scarp
Autorzy:
Kaczmarek, Ł.
Mieszkowski, R.
Woźniak, M.
Dybciak, T.
Data publikacji:
2016
Słowa kluczowe:
electrical resistivity imaging
position measurements
underground
Warsaw Escarpment
displacements
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
The paper presents the analysis of the II Underground Line construction’s impact on the Warsaw Scarp with the use of the electrical resistivity imaging (ERI, also known as the electrical resistivity tomography) and further total station position measurements. The underground passes under the scarp perpendicular in the area of Dynasy Street 6, in Downtown district. The electrical resistivity imaging was performed for recognition of the geological structure and a potential landslide surface or zone. The gradient system was used during the prospection. In these analyses, the longitudinal section was 40 m long, and the depth of survey amounted to 6 m. In the case of the 200 m long transverse section, the resulted depth of survey was 30 m. The geophysical image of the longitudinal section, does not contain loosening soil zones, which could indicate slip surface. Next, total station measurements, which were tied to the archival geodetic observations’ results, were carried out. The aim of the measurements was to verify the activity of the horizontal and vertical displacements. The TBM excavation process led to summary vertical displacements up to approx. 24 mm and horizontal displacements amounting to approx. 13 mm. To sum up, the current land surveys reveals minor underground line’s construction impact on the scarp displacement. Nevertheless, the sensitive urban environment requires further monitoring, especially that the operation loads can result in displacement rate change.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies