Tytuł pozycji:
A multi-level study of influence financial knowledge management small and medium enterprises
Depending on a model for organizational context within work groups and a job perspective for the socially responsible behaviors, we have developed and examined a model for small and medium enterprises' success within the work place that explains some reasons leading to small and medium institutions' success. The sample included 217 workers in small and medium companies in Iraq. It was found that the intellectual capital integration and intentional junior accountants' turnover were related to small and medium companies' success within the work place for companies' members, in addition, there was a direct relationship between accountants' turnover and intellectual capital integration and small and medium companies' success and there also was an indirect relationship mediated by the financial knowledge management system within work groups.
W zależności od kontekstu modelu organizacyjnego w grupach roboczych i perspektywy pracy dla zachowań odpowiedzialnych społecznie, opracowano i zbadano model sukcesu małych i średnich przedsiębiorstw, który wyjaśnia wybrane przesłanki prowadzące do sukcesu tych firm. Próba obejmowała 217 pracowników w małych i średnich przedsiębiorstwach w Iraku. Stwierdzono, że integracja kapitału intelektualnego i celowa rotacja młodszego personelu finansowego były związane z sukcesem małych i średnich przedsiębiorstw, ponadto istniał bezpośredni związek między rotacją personelu finansowego a integracją kapitału intelektualnego i sukcesem małych i średnich firm, a także pośredni związek z systemem zarządzania wiedzą przez system zarządzania wiedzą finansową w ramach grup roboczych.
1. Nazwiska współautorów podane w pdf. z inicjałami imion brzmią : Aymen A., Alhamzah A., Bilal E., a przy afiliacji i w pozycjach bibliografi brzmią : Abdulaali Aymen Raheem, Alnoor Alhamzah, Eneizan Bilal.
2. Opracowanie rekordu w ramach umowy 509/P-DUN/2018 ze środków MNiSW przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę (2019).