Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Online propaganda as crisis communication during the infodemic : the role of cultural factors

Tytuł:
Online propaganda as crisis communication during the infodemic : the role of cultural factors
Autorzy:
Hoang, Mi
Data publikacji:
2022
Słowa kluczowe:
culture
Covid-19
government communication
individualism/collectivism
power distance
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The Covid epidemic is a disaster that happens once every hundred years. Therefore, many problems that the authorities as well as the professionals do not know how to react during this epidemic including the crisis communication. In the early stages, when there was no consensus on how to communicate on the issue of Covid-19 disease, governments had different options for their communication campaigns. This study explores the impact of cultural factors on the choice of government communication campaigns during the pandemic using content analysis and discourse analysis techniques. The results of the study show that in the beginning cultural factors can lead to different choices in government propaganda campaigns on online platforms. However, over time, these campaigns gradually became similar, although cultural differences persisted.
Opracowanie rekordu ze środków MNiSW, umowa nr SONP/SP/546092/2022 w ramach programu "Społeczna odpowiedzialność nauki" - moduł: Popularyzacja nauki i promocja sportu (2024).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies