Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Shared service centres in the public sector - building corporate governance or implementing barely-altered organisational changes?

Tytuł:
Shared service centres in the public sector - building corporate governance or implementing barely-altered organisational changes?
Autorzy:
Modrzyński, Paweł
Data publikacji:
2019
Słowa kluczowe:
public management
shared service centers
corporate governance
change management
zarządzanie publiczne
centra usług wspólnych
ład korporacyjny
zarządzanie zmianą
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
Criticism of the New Public Management (NPM), based primarily on the economic indicators of job evaluation and management efficiency has led to the evolution of this approach and emphasising the role of cooperation as a key element of an efficient public management model - Public Management Governance (PMG) or Collaborative Public Management (CPM). This article presents the role of Shared Service Centres (SSCs) in public management based on a cooperation model both at the level of employees and organisational units. The article also attempts to answer the question whether the process of establishing SSCs can be viewed as the beginning of building corporate governance in public administration, or whether local governments are limited to introducing the necessary organisational changes by implementing a shared service only.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies