Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Uwarunkowania w prognozowaniu przepływów powietrza w tunelach drogowych

Tytuł:
Uwarunkowania w prognozowaniu przepływów powietrza w tunelach drogowych
Autorzy:
Makowiecki, J.
Data publikacji:
2005
Słowa kluczowe:
klimatyzacja
wentylacja
tunel
tunel drogowy
ventilation
ventilation system
tunnel
road tunnel
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
TUNELE drogowe są projektowane do obsługi: - ruchu tranzytowego z trasą prowa­ dzoną pod centralną częścią miasta lub w postaci obwodnicy przebiegającej przez obrzeża miasta, - ruchu lokalnego w celu rozładowa- nia zatorów w godzinach szczytu lub - ruchu tranzytowego i lokalnego łą­ cznie. Efektem budowy tunelu jest zmniejszenie zanieczyszczenia powietrza gazami spalinowymi i pyłem, a także zmniejszenie hałasu od ruchu pojazdów. Dodatkowym skutkiem jest możliwość innego zagospodarowania powierzchni ulic dzięki sprowadzeniu ruchu pojazdów do tunelu [5]. Zadaniem wentylacji tuneli samochodowych jest rozcieńczenie toksycznych zanieczyszczeń poniżej dopuszczalnej koncentracji, usuwanie zanieczyszczonego powietrza, dostarczenie świeżego powietrza, umożliwienie walki z pożarem i dymem oraz zapewnienie odpowiedniej przezroczystości powietrza.
Designing of a ventilation system in road tunnels is based on two conditions of their exploitation: normal and emergency condition. The former involves dilution nnd reduction of traffic contaminants. The latter involves the control of heat and smoke generated during the fire or caused by other accidents like collisions, technical defects of tunnel equipment, vehicle damages, etc. Smoke generation, smoke-dependent visibility, and emission of CO, NO2, determine the capacity of the ventilation system providing fresh air requirements. If necessary, a ventilation section is provided including various solutions as natural ventilation, longitudinal jet fan ventilation, semi-traverse ventilation or semi-traverse ventilation with some modifictions. System selection depends on traffic capacity, tunnel geometry, orientation of both tunnel gateways, traffic type allowed, dangerous goods transport, etc. The paper was presented in an abbreviated from at the International Conference: ,,Air Conditioning, Air Protecion & District Heating 2005", Wroclaw University of Technology Chair of Air Conditioning and District Heating of the Environment Protection Department, Szklarska Poręba, 23-26.06.2005.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies