Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wpływ warunków technologicznych odlewania na jednorodność mikrostruktury i właściwości mechanicznych stopu AlSi5Cu1.

Tytuł:
Wpływ warunków technologicznych odlewania na jednorodność mikrostruktury i właściwości mechanicznych stopu AlSi5Cu1.
Autorzy:
Sieniawski, J.
Wierzbińska, M.
Motyka, M.
Data publikacji:
2002
Słowa kluczowe:
warunki technologiczne
odlewanie
jednorodność
mikrostruktura
właściwości mechaniczne
stop
przemysł maszynowy
przemysł lotniczy
technological conditions
casting
homogeneity
microstructure
mechanical properties
alloy
machine building industry
aircraft industry
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W pracy przedstawiono wyniki badań mikrostruktury i właściwości mechanicznych odlewniczego stopu AlSi5Cu1 stosowanego w przemyśle maszynowym i lotniczym. Badania przeprowadzono dla wirników sprężarek turbodoładowarek - elementów konstrukcyjnych o dużych rozmiarach i złożonym kształcie wymagającym kilkakrotnej zmiany przekroju. Zastosowana ponadto technologia odlewania powoduje występowanie w objętości odlewu trzech stref o zróżnicowanej prędkości chłodzenia stopu. Z tego względu podzielono wirnik na trzy części: tarczę, rdzeń i pióro, a badania mikrostruktury i właściwości mechanicznych przeprowadzono dla każdej z nich oddzielnie.
The paper presents results of the tests of mechanical properties and microstructure examination of AlSi5Cu1 alloy which is widely used in aircraft and machine-buiding industries. Investigations were carried out for the turboblower compressor impellers - the constructional elements of large size and complicated shape requiring repeated section's modification. The turboblower compressor impeller's shape and casting technology caused diversity of cooling rate during casting process for particular zones. For this reason the impeller was divided into three areas: wheel, blade and hub and mechanical properties and microstructure of AlSi5Cu1 alloy was investigated for each area separately.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies