Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wyzwania e-społeczeństwa a przedsiębiorstwa turystyczne (w świetle przeprowadzonych badań własnych)

Tytuł:
Wyzwania e-społeczeństwa a przedsiębiorstwa turystyczne (w świetle przeprowadzonych badań własnych)
Autorzy:
Szymańska, E.
Data publikacji:
2008
Słowa kluczowe:
e-społeczeństwo
przedsiębiorstwo turystyczne
innowacyjność
e-society
tourist enterprise
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Technika jest dziś najważniejszym impulsem napędowym cywilizacyjnych przemian. Dotyczy to także działalności przedsiębiorstw turystycznych. Technologie informacyjno-komunikacyjne w znaczącym stopniu stymulują rozwój tych przedsiębiorstw poprzez upowszechnianie na wielką skalę standaryzacji, zwiększanie liczby strumieni informacyjnych, nadawanie informacjom bardziej spójnego charakteru. Celem pracy jest zbadanie przygotowania przedsiębiorstw turystycznych na wyzwania e-społeczeństwa na rynku polskim. Stawiana hipoteza zakłada, że przedsiębiorstwa turystyczne działające na polskim rynku turystycznym są przygotowane do funkcjonowania na konkurencyjnym rynku europejskim i idąc z duchem czasu, inwestują w nowe technologie, a w szczególności w Internet. Aby udowodnić słuszność stawianej hipotezy, w latach 2006-2007 przeprowadzone zostały badania na grupie 215 przedsiębiorstw turystycznych działających na polskim rynku. W skład badanej grupy firm weszli przedstawiciele biur podróży, firm przewozowych oraz bazy noclegowej. Zakładając, iż na innowacyjność technologiczną w przedsiębiorstwach turystycznych składa się głównie wykorzystanie nowoczesnych technologii komunikacyjnych - respondentom zadano pytania związane z liczbą oraz zakresem wykorzystania tychże technolo-gii w danych firmach. Pytania dotyczyły liczby posiadanych komputerów oraz zakresu wykorzystania Internetu. Przedstawicieli badanych przedsiębiorstw zapytano o to, czy posiadają własną witrynę internetową, czy prowadzą sprzedaż posiadanej oferty za pośrednictwem Internetu, czy prowadzona jest korespondencja z innymi firmami i klientami przy wykorzystaniu poczty elektronicznej. Wyniki badań, które zostały zawarte w pracy, stanowią podstawę do wysnucia optymistycznych wniosków co do przyszłości przedsiębiorstw turystycznych w Polsce w obliczu wyzwań e-społeczeństwa.
Technology is the most important impulse in the development of civilized changes. This also concerns the activities of tourist enterprises. The informative-communicative technologies stimulate the developing process of those enterprises by: popularizing standardization on a large scale; increasing the number of in-formation streams; giving information a more compact quality. The goal of the thesis is to prepare the tourist enterprises for the e-society challenges on the Polish market. The given hypothesis assumes that the enterprises currently active on the Polish market are prepared to function on the competing European market and, in time, will be prepared to invest into new technologies, particularly into technologies offered by the Internet.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies