Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Experimental Determination Of Low Speed Diesel Engine Crankshaft Twisting

Tytuł:
Experimental Determination Of Low Speed Diesel Engine Crankshaft Twisting
Autorzy:
Kowalak, P.
Data publikacji:
2008
Słowa kluczowe:
transport
marine diesel engines
engine control TDC determination
torsional vibration
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
The exhaust gas emission control, together with the demand for specific fuel oil consumption reduction, poses a challenge for constructors. As a possible solution a very accurate fuel injection and combustion process control is considered. Such a control needs a precise timing and synchronization with every piston movement. The understanding of crankshaft deformation phenomena seems to be essential. In this work the experimental methodology of the crankshaft twist angle determination has been presented. The method is based on the cylinder pressure signal and an incremental encoder signal analysis. The presented results show the mean value of crankshaft twist angle under load. The momentary values are presented, too.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies