Tytuł pozycji:
Dbałość o klienta w sektorze energetycznym - bieżąca potrzeba, czy wizja odległej przyszłości?
Coraz większa liberalizacja i prywatyzacja sektora energetycznego w Polsce oraz zbliżająca się data przystąpienia Polski do Unii Europejskiej wymusza na przedsiębiorstwach wytwarzających, dystrybuujących i handlujących nośnikami energii zmianę modelu biznesowego. Na zmianę tę mają również wpływ dwa równocześnie zachodzące procesy, pierwszy polegający na pojawieniu się konkurencji w obrębie poszczególnych podsektorów energetyki, drugi na tworzeniu się rynków lokalnych energii. Jak zatrzymać obecnych klientów i przygotować się do walki o klienta na rynku europejskim? Artykuł jest próbą odpowiedzi na powyższe i kilka innych pytań.
Developing liberalization and privatization in the Polish energy sector and the approaching date of the Polish accession to the EC induce a change of business strategies on energy producers, distributors and sellers There are two simultaneously occurring processes that have their effect on the change as well. The first one is competition that shows up in individual power industry sub-sectors and the other - a formation of local energy markets.. How to keep current customers and prepare to fight for new ones in the European market? The article offers an attempt to answer the above given and a few more questions.