Tytuł pozycji:
Strategia racjonalnego wykorzystania pojazdów w wybranym ośrodku ruchu drogowego
W referacie przedstawiono problematykę związaną z zagadnieniami racjonalnego wykorzystania pojazdów w wybranym Wojewódzkim Ośrodku Ruchu Drogowego. W wyniku analizy, która obejmowała realizowane przebiegi, zużycie paliwa i podatność obsługową pojazdów, a także niewymierne korzyści wynikające z ochrony środowiska naturalnego, przedstawiono strategie wariantowych rozwiązań tego zagadnienia. Obecnie około 90% egzaminów przeprowadzanych jest na samochodzie Toyota Yaris z silnikiem benzynowym. W nowym ujęciu wynikającym z analizy porównawczej pojazdów zaproponowano wdrożenie zmodernizowanego samochodu Toyota Yaris z silnikiem benzynowym przystosowanym do zasilania paliwem gazowym LPG. Zasugerowano także wyposażenie Ośrodka w pojazd nowej generacji z napędem hybrydowym, z uwagi na odmienność jego obsługi.
Presented thesis will describe in detail the issues and challenges in the effective use and the available means of transportation in a preselected Voivodship Center for Private Light Goods Vehicles Communication. The outcome of the analysis, which has dealt with the issue of serviceability of the cars, realized mileage and fuel consumption, as well as non-tangible benefits to the environment and some alternative uses have been projected. Presently approximately 90% of examinations of applicants for the driver's tests are being carried out on Toyota Yaris vehicles equipped with conventional gasoline engines. As a new perspective, resulting from a comparative analysis, the present thesis proposes implementation of an alternative solution based on Toyota Yaris vehicles equipped with construction-modified gasoline engines capable of powering with Liquid Petrolium Gas (LPG). Taking into account and understanding the vast away of servicing procedures an additional recommendation for the VCAC to purchase vehicles powered by hybrid engines has also been made.