Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Nawigacja obszarowa oraz osiągi systemów GNSS/EGNOS jako podstawa do poprawy pozycjonowania, separacji oraz wzrostu pojemności lotniska

Tytuł:
Nawigacja obszarowa oraz osiągi systemów GNSS/EGNOS jako podstawa do poprawy pozycjonowania, separacji oraz wzrostu pojemności lotniska
Autorzy:
Banaszek, K.
Data publikacji:
2010
Słowa kluczowe:
GNSS
RNAV
pojemność
pozycjonowanie
capacity
positioning
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Zasady ICAO - RNP (Required Navigation Performance) umożliwiają poprawę dokładności pozycjonowania statku powietrznego w przestrzeni oraz poprawę minimów separacji co prowadzić może do wzrostu pojemności części lotniczej lotniska i przestrzeni wokół lotniska. W pracy analizowane są wartości odnoszące się do dokładności wyznaczenia pozycji z użyciem systemów GNSS/EGNOS oraz spełnienie kryteriów określonych w procedurach certyfikacji w kontekście wpływu na wzrost pojemności lotniska poprzez zastosowanie mniejszych separacji pomiędzy statkami powietrznymi. W roku 2010 EGNOS stanie się operacyjnym systemem wspomagającym GPS i pozwoli na implementację dokładności wyznaczania pozycji lepszej niż RNP-0.3. Metody wypracowane w ramach prowadzonych badań, pozwolą na przygotowanie analiz wzrostu przepustowości portu lotniczego wykonanych z użyciem opracowanej metodologii.
ICAO - RNP (Required Navigation Performance) and PBN are enablers for better positioning of the aircraft in TMA and separation minima allowing increase of capacity at the airside. Numerical values concerning range of tests based on ICAO requirements and integrity influence GNSS/EGNOS will be analyzed and evaluated taking into account the need for GNSS/EGNOS certification and future utilization in Poland. In 2010 EGNOS will become fully functional and operational European navigation system and will be used for approach and landing phases of flight enabling implementation of (minimum) RNP-0.3 requirements in TMA. GNSS/EGNOS system installation and utilization on the airfield, using technical solution developed in the other projects, and as result of that in next phases of project will perform test and measurement of the flights and capacity analysis.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies