Tytuł pozycji:
Analiza sytuacji rynkowej przedsiębiorstwa transportowego
Analiza atrakcyjności rynku jest podstawowym działaniem podejmowanym zarówno przez podmioty nowo wchodzące, jak i już istniejące – jednak poszerzające zakres realizowanych przez siebie funkcji lub wchodzących w nieobsługiwane dotychczas sektory. Pozwala ona bowiem określić prognozowany poziom rentowności, stopę zwrotu zainwestowanych kapitałów, czy też wskazywać potencjalne szanse ułatwiające osiąganie zamierzonych celów. Badanie takie powinno być jednak również regularnie dokonywane przez przedsiębiorstwa już funkcjonujące w danej przestrzeni rynkowej, celem weryfikacji strategii i pełniejszego dopasowania do potrzeb klientów. W artykule przedstawiono przykład analizy dla przedsiębiorstwa realizującego usługi przewozu ludzi.
Analysis of market attractiveness is a key action taken by both, the newly forming enterprises and existing ones - but expanding the functions performed by them or entering into previously unsupported sectors. It allows them to specify the projected level of profitability, return on invested capital, or indicate potential opportunities to facilitate achievement of those objectives. However, this examination should also be regularly carried out by firms already operating in a given market area, to review strategies and better matching the needs of customers. The article presents an example analysis for the company performing the transportation services of people.