Tytuł pozycji:
Logistyka a inne przekrojowe koncepcje zarządzania w procesie tworzenia wartości
Jednym ze sposobów osiągania zamierzonej pozycji rynkowej przez przedsiębiorstwo jest tworzenie wartości dla klienta zgodnej z jego preferencjami. Wśród procesów tworzenia wartości ważne miejsce zajmuje logistyka. Przyczynia się ona do tworzenia wartości dla klienta poprzez oferowanie użyteczności miejsca i czasu na rzecz klientów. Logistyka może być istotnie wspierana w tworzeniu wartości przez inne przekrojowe koncepcje zarządzania, takie jak: zarządzanie relacjami z klientami /CRM/, reinżynieria procesów biznesowych /BPR/, zarządzanie wyszczuplające /LM/, kompleksowe zarządzanie jakością /TQM/, zarządzanie kategorią czasu /TBM/ czy efektywna obsługa klienta/ECR/.
One of the ways of reaching the desired market position by a company is to create customer value corresponding to his preferences. Among the value creation processes there is an important place assigned to logistics. It contributes to customer value creation by offering place and time utility for customers. Logistics may be supported in value creation by other cross-sectional management concepts, such as Customer Relationship Management, Business Process Reengineering, Lean Management, Total Quality Management, Time Based Management or Efficient Consumer Response.