Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

An overview of the selected results of the European Union Project EFFORT

Tytuł:
An overview of the selected results of the European Union Project EFFORT
Autorzy:
Bugalski, T.
Data publikacji:
2007
Słowa kluczowe:
pomiar opływu okrętu
mechanika płynów
projekt badawczy EFFORT
EFFORT
CFD
model and full scale tests
Wake-Field
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The European-Union EFFORT (European Full-Scale Flow Research and Technology) project focuses on validating and introducing innovative Computational Fluid Dynamics (CFD) prediction methods for the performance of the ship/propeller combination at the full scale, instead of the usual model scale. Within the project existing CFD codes have been extended, extensive full scale and model-scale (PIV) flow measurements have been conducted, and validation of the CFD predictions has been carried out. In this paper an overview of the EFFORT project results is given and the innovations that have been implemented by EFFORT consortium group are shown. The model scale PIV expcriments that have been carried out on two vessels are also discussed. In the papcr there are shown some of the validation rcsults based on these experiments. Finally there are selected examples of the calculations that have been carried oul by CTO S.A. in which the validated CFD computations have been used as a design tool replacing the model tests which are normally carried out.
Celem europejskiego projektu badawczego o akronimie EFFORT pt.: "Europejskie badania i technika pomiaru opływu okrętu w pełnej skali", był rozwój metod Numerycznej Mechaniki Płynów (CFD) poprzez stworzenie unikalnej bazy wyników pomiarów, w skali naturalnej (rzeczywistej skali statku) podczas rejsów na otwartym morzu i na modelach badanych w basenach holowniczych. W ramach projektu przeprowadzono pomiary parametrów opływu kadłubów, w szczególności pól prędkości, (w skali pełnej, techniką laserową LDV) i równoważne, w skali modelowej (techniką PIV oraz klasyczną sondami Pilota, dla dwu statków: szkolno - badawczego statku Akademii Morskiej w Szczecinie - Nawigator XXI o długości Lpp = 54.13 m, oraz pogłębiarki oceanicznej IHC - Uilenspiegel, o długości Lpp = 126.0 m. Praca omawia sam projekt badawczy oraz prezentuje nową technikę pomiarową PIV. Wyniki pomiarów posłużyły jako podstawa do oceny wyników obliczeń opływu statków za pomocą systemów rozwijanych w ramach projektu.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies