Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Rola odpowiedzialności społecznej firmy (w opinii kadry kierowniczej i pracowników wykonawczych w Polsce i we Francji)

Tytuł:
Rola odpowiedzialności społecznej firmy (w opinii kadry kierowniczej i pracowników wykonawczych w Polsce i we Francji)
Autorzy:
Bartkowiak, G.
Data publikacji:
2005
Słowa kluczowe:
odpowiedzialność
kadra kierownicza
personel wykonawczy
przedsiębiorstwa średnie w Polsce
przedsiębiorstwa średnie we Francji
responsibility
Polish enterprises
France enterprises
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Przedmiotem artykułu jest problematyka odpowiedzialności społecznej biznesu i świadomość roli jaką odpowiedzialność ta pełni w funkcjonowaniu przedsiębiorstw jako wiarygodnych partnerów w biznesie. Artykuł składa się z dwóch części: teoretycznej, w której autorka omawia obszary wspomnianej odpowiedzialności i możliwości działań uznanych za społecznie odpowiedzialne; a także empirycznej, prezentującej badania przeprowadzone wśród kadry kierowniczej i pracowników wykonawczych, średnich przedsiębiorstw w Polsce i we Francji. W wyniku przeprowadzonych badań okazało się, że zarówno w Polsce jak i we Francji świadomość rangi badanego zjawiska i troski o podejmowanie społecznie odpowiedzialnych działań jest w miarę wysoka. W Polsce jednak nad przejawami działań nieodpowiedzialnych łatwiej przechodzi się do porządku dziennego, traktując je jako zjawisko "naturalne".
The subject of the article is a theoretical framework on corporate social responsibility and its interface in a practice. The paper is attempt to answer the foIIowing questions: * Do Polish and French managers and the other employees aware of the breaking rulers of corporate social responsibility in their enterprises? * How do they perceive the extend (level) of the pathology of this phenomenon? * What are the reasons of the phenomenon? * Do Polish and French enterprises try to build corporate community investment and change social attitudes toward necessity of social partnerships? The analysis of the results gave clear evidence that neither in Poland nor in France evaluation of corporate social responsibility is perceived as negative and typical phenomenon, but managers in a great extent don't know how to cope with it.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies