Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Determinants and forecasts for the success of the agritourist business

Tytuł:
Determinants and forecasts for the success of the agritourist business
Autorzy:
Gondek, A.
Data publikacji:
2007
Słowa kluczowe:
przedsiębiorstwo agroturystyczne
prognozowanie w przedsiębiorstwie
determinanty
agritourist business
forecasts
determinants
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
As it was improved, running of an agritourist business is a process depended on many measurable and non-measurable variables. That is why decision about transforming agricultural business into agritourist one depends on many variables, both measurable and non-measurable ones. That is why such decision is sophisticated and should be supported by suitable research. forecasts. There are methods, what may be applied and they use measurable variables and non - measurable ones. Applying the innovatory approach to enlargement of possibility of usage popular methods of forecasting, for example the replacement in Delphic method the experts by buyers, can permit on construction forecasts supporting decision process.
W pracy wykazano, że wybrane metody prognostyczne mogą być przydatne w rozwiązywaniu takich problemów decyzyjnych i prognostycznych, które z punktu widzenia klasycznego prognozowania wydają się być nietypowe ze względu na ograniczoność danych opisujących badane zjawisko czy wpływ czynników niemierzalnych na badane zjawisko. Metody wykorzystywane w badaniach operacyjnych i badaniach marketingowych, w rozwiązywaniu nietypowych problemów decyzyjnych i prognostycznych są nieprzydatne. Postawa rezygnacji z badań prognostycznych w celu wspierania procesu decyzyjnego jest błędna i może okazać się szkodliwa. Należy zatem poszukiwać nowych zastosowań dotychczasowych metod, jak również modyfikować istniejące metody i dopasowywać je do potrzeb decyzyjnych. Stosując nowatorskie podejście do rozszerzania możliwości stosowania popularnych metod prognozowania, jak na przykład zastąpienie ekspertów w metodzie delfickiej przez nabywców, łączenie prognoz uzyskanych różnymi metodami czy też wykorzystanie jednych metod do określania dopuszczalności prognoz uzyskanych innymi metodami, może pozwolić na konstruowanie prognoz istotnie wspierających proces decyzyjny.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies