Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Model zintegrowanego systemu zarządzania jakością, ochroną środowiska oraz bezpieczeństwem i higieną pracy

Tytuł:
Model zintegrowanego systemu zarządzania jakością, ochroną środowiska oraz bezpieczeństwem i higieną pracy
Autorzy:
Cieślak, A.
Data publikacji:
2002
Słowa kluczowe:
zarządzanie jakością
system zarządzania jakością
ISO 9001
quality management
quality management system
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Przedstawiono uogólnione, oryginalne podejście do zarządzania jakością, ochroną środowiska oraz bezpieczeństwem i higieną pracy. Proponowany model opiera się na hierarchicznym rozwinięciu czterech głównych procesów wskazanych przez normę ISO 9001: 2000 - odpowiedzialnym kierowaniu, zarządzaniu zasobami, realizacji wyrobów i doskonaleniu. Zintegrowane podejście wymagało zmodyfikowania dwóch kluczowych pojęć: wyrób i zasób - używanych w zaktualizowanej normie zarządzania jakością. Model ma strukturę otwartą na integrację innych dziedzin zarządzania. Proponowany sposób podejścia uzyskał pozytywną opinię przedstawicieli wiodących firm przemysłowych, którzy odpowiedzialni są za wdrożenie zintegrowanego zarządzania jakością, ochroną środowiska i bhp w swoich organizacjach.
A new general approach to the management in the field of quality, environment, occupational health and safety has been presented. The model proposed is based on a hierarchic development of the four main processes established in the ISO 9001:2000 Standard, i.e. Management Responsibility, Resources Management, Products Realization and Improvement. The applied integrated approach required, however, a modification of the two key notions: product and resource, which are used in the new Quality Management Standard. The model has a structure open to the integration with other fields of management. Although the proposed approach to process identification follows rigorously the mainlines of the ISO 9001: 2000 Standard, it enables organizations to refer to all areas and aspects of management in a complex and business-mature way, mainly because of the proposed categorization and hierarchization of resources, processes and products.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies