Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wpływ parametrów usprężynowania wagonu na siły występujące w kontakcie pomiędzy kołem a szyną

Tytuł:
Wpływ parametrów usprężynowania wagonu na siły występujące w kontakcie pomiędzy kołem a szyną
Autorzy:
Sładkowski, A.
Wojdyła, T.
Data publikacji:
2005
Słowa kluczowe:
układ koło-szyna
model numeryczny wagonu
MSC.ADAMS/View
MSC.ADAMS/Rail
UNIVERSAL MECHANISM
pojazd szynowy
wheel-rail system
numerical model of wagon
rail-vehicle
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W celu przeprowadzenia analizy współpracy dynamicznej pomiędzy kołem a szyną opracowano modele numeryczne wagonu 152 Aa. W programach MSC.ADAMS/View, MSC.ADAMS/Rail i UNIVERSAL MECHANISM wykonano weryfikację modeli na modelu testowym o 6 stopniach swobody, co pozwoliło określić optymalny krok obliczeń. Przeanalizowano wpływ parametrów usprężynowania na siły występujące w kontakcie pomiędzy kołem a szyną.
In order to conduct an analysis of dynamic cooperation between wheel and rail it was elaborated numeric models of wagon 152Aa. In software programmes MSC.ADAMS/View, MSC.ADAMS/Rail and UNIVERSAL MECHANISM it was carried out the verification of these models on the testing model with 6 degrees of freedom that permitted to determine the optimal calculation step. It was analysed the influence of suspension parameters on forces occurred in contact between wheel and rail.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies