Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Podatność konstrukcyjna śmigłowca PZL Sokół na modernizacje

Tytuł:
Podatność konstrukcyjna śmigłowca PZL Sokół na modernizacje
Autorzy:
Kochanowski, R.
Data publikacji:
2004
Słowa kluczowe:
śmigłowiec Sokół
konstrukcja
Sokol helicopter
construction
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Kilkunastoletnie doświadczenie w eksploatacji śmigłowca PZL Sokół wpłynęło na stwierdzenie, że konstrukcja dobrze sprawdza się w użytkowaniu, zarówno u odbiorców cywilnych, jak też wojskowych. Zebrano doświadczenia, tak w umiarkowanej strefie klimatycznej, jak i w tropikach (w strefach suchych, jak też wilgotnych). W ciągu tak długiego okresu czasu spotkano się z wieloma, często bardzo specyficznynii wymaganiami odbiorców. Dotyczyły one zarówno szeroko rozumianej awioniki, jak też wyposażenia specjalnego, w tym: ratowniczego, przeciwpożarowego, wojskowego. Praktycznie wszystkie wymagania byliśmy w stanie spełnić. Co więcej okazuje się, że czas rzeczywistej realizacji najczęściej nie przekraczał jednego roku, a tylko niektóre programy wojskowe trwały dłużej. Z doświadczeń wynika, że w każdym programie modernizacyjnym sprawy organizacyjne i zaopatrzeniowe zajmowały co najmniej tyle samo czasu, co i prace konstrukcyjne. Jak widać, bazowa konstrukcja śmigłowca jest "przyjazna modernizacyjnie". Zastosowany podział technologiczny, struktura wytrzymałościowa, węzły mocujące, jak też zbudowane źródła energii czynią śmigłowiec podatnym na modernizację.
More than ten years of operational experience of the PZL Sokół helicopter proves that the design operates well for both for civilian and military customers. The experience has been gained in both temperate climate zones and in the tropics (in dry and humid zones). During such a long period of time many, very often specific, customer requirements have been met. These concerned avionics and also special equipment, for instance rescue, fire-fighting, military devices. We were able to meet the requirements to all intents and purposes. Moreover the time period of realization usually did not exceed one year and only a few military projects have been running for a longer period of time. The experience shows that within every modernization project organizational and logistic work lasts as long as design work. It appears that the basic design of the helicopter is "modernization friendly". The method of division of the structure into assemblies, strength structure, hard points and the designed power units make this helicopter flexible to modernization.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies