Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Koncepcja wielołopatowego w pełni przegubowego wirnika ogonowego dla śmigłowca lekkiego o masie 900-1200 kg

Tytuł:
Koncepcja wielołopatowego w pełni przegubowego wirnika ogonowego dla śmigłowca lekkiego o masie 900-1200 kg
Autorzy:
Zięba, A.
Data publikacji:
2011
Słowa kluczowe:
wielopłatowy wirnik ogonowy w pełni przegubowy
analiza porównawcza konstrukcji
lekki śmigłowiec o masie 900-1200 kg
few-bladed hinged tail rotor
light helicopter weighing 900-1200 kg
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule przedstawiono koncepcję wielołopatowego wirnika ogonowego z kompozytowymi łopatami zawieszonymi na przegubach kulistych dla śmigłowca lekkiego o masie 900-1200 kg. Ponadto omówiono rozwiązania konstrukcyjne śmigieł ogonowych współcześnie stosowanych w budowie śmigłowców oraz przeprowadzono analizę porównawczą opracowanej konstrukcji wirnika przegubowego z wirnikiem sztywno mocowanym, w celu zdefiniowania podstawowych wad i zalet każdego z rozwiązań. Analizie poddano także możliwość wystąpienia zjawiska rezonansu naziemnego w omawianej konstrukcji. Przeprowadzone analizy dowiodły, że śmigło ogonowe w pełni przegubowe posiada cechy konstrukcyjne niezwykle przydatne w budowie śmigieł ogonowych.
This publication presents the conception of the few-bladed tail rotor with composite blades mounted on spherical bearings to the light helicopter weighing 900-1200 kg. This article provides a basic solution to the tail rotor blades currently used in the construction of helicopter. There were shown advantages and disadvantages of the tail rotor with spherical bearings in comparison to other design – particularly of the tail rotor with blades relatively rigidly mounted. For these two constructions were conducted comparative analysis of loads and performance at directional rotation helicopter and maximum thrust the tail rotor. Results this analysis are presented in graphs. In addition examined the possibility of the resonance ground for new tail rotor. It was proved that new design can be alternatively and complementarily used in comparison to contemporary ones.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies