Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Połączone stanowisko badawcze wirnikowych sprężarek, turbin oraz komór spalania - weryfikacja metody z wykorzystaniem modelowania i symulacji

Tytuł:
Połączone stanowisko badawcze wirnikowych sprężarek, turbin oraz komór spalania - weryfikacja metody z wykorzystaniem modelowania i symulacji
Autorzy:
Pawlak, W.
Data publikacji:
1999
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Przedstawiono wyniki eksperymentów symulacyjnych mających na celu sprawdzenie merytorycznej poprawności oraz praktycznej przydatności pomysłu na połączone stanowisko badawcze, opublikowanego w kwartalniku Prace Instytutu Lotnicrwa 1995 nr 2(141). W eksperymentach wykorzystano cyfrowy model jednoprzepływowego, jednowirnikowego turbinowego silnika odrzutowego typu SO-3 z niezbędnymi modyfikacjami i uzupełnieniami. Miały one na celu umożliwienie symulowanego sterowania zmianą pola powierzchni przekroju krytycznego dyszy oraz ingerencję w bilans mocy zespołu turbina-sprężarka, co pozwoliło na przeprowadzenie eksperymentów mających na celu zbadanie procesów tzw. termicznego dławienia przepływu czynnika w kanale silnika, przy użyciu dołączanego do wirnika zewnętrznego silnika lub hamulca. Wyniki eksperymentów potwierdziły przewidywania autora pomysłu.
Simulation experiments, veryfying scientific corectness and practical utility of combined test stand concept - as published in Quarterly "Prace Instytutu Lotnictwa", nr 2 (141), 1995 - are reported in this paper. In thise experiments, digital model of single flow single rotor turbine jet engine SO-3 was applied, together with necessary modyfications and supplements. Their aim was to make possible simulated control of nozzle critical area variation and interference into power balance of turbine-compressor assembly. It allowed to carry out experiments to study processes of media flow thermal chocking in the engine channel, with the help of annexed external engine or brake. The experiments results confirmed this concept author predictions.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies