Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Analiza parametrów sprzężenia ciernego cięgna z kołem przekładni cięgnowej

Tytuł:
Analiza parametrów sprzężenia ciernego cięgna z kołem przekładni cięgnowej
Autorzy:
Bieniek, A.
Jantos, J.
Data publikacji:
2006
Słowa kluczowe:
pojazdy samochodowe
zespoły napędowe
przekładnie
modelowanie
emisja
vehicle
powertrain
gears
modelling
emission
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W samochodowej przekładni cięgnowej sterowanie wartością osiowej siły zacisku cięgna wywiera decydujący wpływ na jej parametry pracy. Zastosowanie modelu matematycznego pozwala na wyznaczenie przebiegu trudnych do zmierzenia parametrów sprzężenia ciernego cięgna z kalem przekładni takich, jak kąt poślizgu oraz stopień rozwinięcia tarcia. W artykule opisano metodę oceny stanu pracy przekładni na podstawie wartości współczynnika obciążenia przekładni. Przedstawiono również wyniki badań wpływu osiowej siły naporu na energetyczne i ekologiczne właściwości układu napędowego samochodu z bezstopniową przekładnią cięgnową. W artykule przedstawiono w szczególności przebieg współczynnika obciążenia przekładni, zakres zmienności współczynnika obciążenia, zależność pomiędzy względnym kątem poślizgu a współczynnikiem pewności i współczynnikiem rozwinięcia tarcia, wpływ współczynnika pewności i współczynnika tarcia na przebieg ilorazu sił naporu, jak również wartości ilorazu sił naporu w cyklach jezdnych UDC i EUDC, wartości współczynników obciążenia przekładni w cyklu jezdnym EUDC i UDC zużycie paliwa w cyklach oraz poziomy emisji szkodliwych związków spalin przy różnym naprężeniu cięgna.
In automotive continuously variable transmission control of the value of axial thrust force has decisive influence on her work parameters. The use of mathematical model permits on delimitation the course, difficult to determinable, value of friction coupling parameters between belt and transmissions wheel, such how the slide angle as well as friction extension degree In this study the evaluation method of transmission work state, that is based on the value of load coefficient, has been described. The research results of influence of axial thrust force on energetic and ecological properties of automotive continuously variable transmission were introduced. In the paper there are particularly presented run of load coefficient of gear, the range of the variability of the load coefficient, the dependence between relative angle of the slide and with the confidence coefficient and with the coefficient of the friction development, influence of the confidence coefficient and the friction coefficient on the run of the quotient of stress force, as well the value of the quotient of stress forces in UDC and EUDC cycles, the value of load coefficients of the gear in the EUDC and UDC cycles, the fuel consumption in above cycles and emission levels of harmful compounds of combustion gases at different string stresses.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies